روايات

رواية زهرة شمس الفصل السادس 6 بقلم دعاء

رواية زهرة شمس الفصل السادس 6 بقلم دعاء

رواية زهرة شمس البارت السادس

رواية زهرة شمس الجزء السادس

رواية زهرة شمس
رواية زهرة شمس

رواية زهرة شمس الحلقة السادسة

نور/ليل……انت ياعم قوم
ليل/اي حد يصحي حد كده جتك القر*ف
نور/قوم عاوز انام تعبت خلاص مش هقدر اقعد انا تاني
ليل/روح يا اخويا اتخ”مد روح قبل ماا افوق وا*طلع عينك
نور/ياعم متزقش هغو*ر بس خلي بالك ان استير لوحدها في الاوضه
ليل/إلانور فين
نور/رجعتها المخزن عشان كانت عوزه تكسر شباك الاوضه وتهر*ب حطيت نفسي في الامان يعني
ليل/تمام
وراح نور الاوضه عشان ينام
وتشوفه إلانور بتخاف بيشاورلها تسكت
نور/عارفه لو سمعت صوتك مش هيكفيني قط*ع رقبت*ك انا عاوز اتخمد
وبيقل”ع نور التيشرت وبينام علي الكنبه
وإلانور بتكون خايفه تنام وهو موجود
::
وفاجاة بيسمع ليل صوت وبيطلع بسرعه عن استير
وبيدخل ليل بيلاقي استير ماسكه بطنها
ليل بزعيق/يعني انتي كل الصو*يت ده عشان بطنك
استير بوجع/بطني وجعاني اوووي مش قادره والله حاسهاا هتمو*تني هاتلي اي مسكن
ليل بغضب/مش جايب حاجه عشان تبطلي دلع شويه كل ده عشان بطنك بتولدي حضرتك
وبيسيبها وبيخرج وبينزل المكتب
وبيحاول يرن علي سليم كتير مش بيرد عليه
وبتدخل {يلديز}
ليل/انتي مش المفروض لسه قدامك يومين علي ما تيجي
يلديز/لا ما الصفقه دي مكملتش ف عز الدين قالي ارجع
ليل/وهيسيبهم!
يلديز/اي يروحي انت شكلك مش مركز زمانهم اتص*فوا اساسا البضاعه والفلوس كمان بكره هنروح نستلمهم
ليل/تمام يعني نقول للراجل يجهزو مخزن من الفاضين
يلديز/ايوه اومال نور فين
ليل/راح يتخمد
بتقرب يلديز من ليل
يلديز/وحشتيني اوووي يا ليل
ويقرب ليل ويبو*سها
ليل/وانتي كمان وحشتيني…….هتمشي تاني صح اللي اعرفه ان عز هيبعتك تاني بس لمارك
يلديز/اكيد لو في حاجه هروح هعمل ايه يعني
ليل/ماشي
ليل/طيب انا عاوز انام دلوقتي هطلع الاوضه انام شويه وبعدين نتكلم
يلديز بضيق/اتفضل
وبيطلع ليل عشان ينام بيسمع صوت استير بيفتكرها ويدخلها وبيلاقيها تعبت اكتر
وبيروح علي العلاج اللي جابه نور ويطلع حقنه مسكن وبتشوفها استير بتخا*ف
استير/اي ده!
ليل/متخفيش هتتاخد في الايد ومش هتو*جعك بس هي اسرع مسكن ممكن تخدي حاليا
وبيشد ليل ايديها جامد بتوجعها ويد*يها الحقنه
ليل/مسمعش بقي صوتك لحد ما تعمل مفعول وتتخمد*ي ماشي
استير/ماشي
وبيسيبها ويخرج يروح الاوضه بتاعته
وبينام بس بتدخل يلديز وتنام جمبه وتحض*نه
يلديز/هو انت بتتهر”ب مني يا ليل
ليل/………………
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
نوح/نتجوز!
شمس/اه يانوح في اي
نوح/مفيش بس رأي نأجلها شويه لان هما اصلا فاهمين اننا متجوزين
شمس/ايوه ومعملناش فرح في نظرهم
نوح/بعدين يا شمس
شمس بغضب وبتبعد عن نوح
شمس/قول يا نوح ان انت اصلا مش عاوز نتجوز وبتقول بحبك وخلاص كلمه تتقال وخلصنا
نوح/في اي يا شمس انا قولتلك بس هناجلها شويه
شمس/اسكت يا نوح مش عوزه حاجه
وبيخرج نوح وبيسيب شمس وبتضايق اكتر
وبتروح تفتح الكتاب بسرعة قبل ماا نوح يرجع وبتكتب فيه ان نوح يحبها اكتر ويوافق علي الفرح
وبعد شويه بتنزل لنوح الجنينه بتلاقي قاعد تحت شجرة
شمس/عندك هوايه انك تقعد تحت الشجر وخلاص
نوح/بحب الشجر والشجره دي كبير والورد بتاعها حلو بحب اقعد هنا
شمس/انا اسفه
نوح/خلاص يا شمس
وبتقرب شمس من نوح وبتحض*نه
شمس/انت بتحبني يانوح صح
نوح/اكيد بحبك ليه بتسألي السؤال ده
شمس/عوزاك تكتب إسمي علي ايدك
نوح/ازاي
شمس/وشم ما انت كاتب اسم تاني علي ايدك
بيقرب نوح من شمس ويبو*سها
نوح/ماشي……علي فكره انا موافق تعملي الفرح اللي عاوزه
شمس/بجد موافق
نوح/ايوه
شمس/خلاص تعاله نقولهم بقي ونعمله قريب.
وفعلا بيمشي نوح وراء شمس ويبلغ عز الدين وكل البيت بيعرف وبتفرح شمس جدا
خديجه/وهو لازم يعني فرح وخلاص ما انتوا متجوزين
شمس/وانا عوزه اعمل فرح هو انا اقل من حد وبعدين هو في بنت بتتجوز من غير فرح
خديجه/علي كده بقي هنشوف اهلك اخيرا
نوح/اكيد هتشوفيهم….
وبتطلع شمس الاوضه وبيطلع وراها نوح عشان بيكون عارف انها مضايقه
نوح/مالك
شمس/مفيش عادي
بيقرب نوح من شمس ويحض*نها
نوح/سيبك من كلامها مش مهم
شمس/يعني هو انا ذنبي حاجه يا نوح ان معنديش اهل
نوح/انا معاكي يروحي متزعليش
شمس/بحبك
ويبو*سها نوح في رقبتهاا
نوح/وانا كمان
علي فكره انا بكره نازل الشغل
شمس/بتشتغل اي
نوح/……….في شركه
شمس/ايوه شركه اي
نوح/….
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
وبتصحي نسيم من النوم وهي في حض*ن سليم وبتحط ايديها علي وشه وبتلاقي صحي
سليم/مالك
نسيم/مفيش
سليم/لا في قولي مالك
نسيم/يا سليم مفيش حاجه انت مصمم يكون في
وبتقوم بس بيشد*ها تاني
سليم/انا دلوقتي بقيت متاكد ان في حاجه مالك
نسيم/سليم انت ممكن تسيبني
سليم/ليه بتقولي كده
نسيم/بسالك يا سليم سؤال ممكن تسيبني
سليم/لا طبعاً يا نسيم
نسيم/طيب معني انك مش هتسيبني انك بتحبني
سليم/لا….بموت فيكي
نسيم/حلو اووي دلوقتي انتي ولا هتسيبني وبتحبني
يبقي ليه مصمم تخبي عليا
سليم/اخبي عليكي اي
نسيم/معرفش اسأل نفسك انت اللي مخبي
سليم/نسيم يروحي اي اصلا خلاكي تفكري ان مخبي حاجه
نسيم/انا حاسه ان في حاجه والله
سليم/طيب انا رديت علي اسئلتك ممكن تقوليلي بقي انتي ممكن تسيبيني ولالا لو قولتلك علي حجات ومكنتيش متوقعه مثلا او اي حاجه عموما
نسيم/بص يا سليم انا حبيتك من قبل ما انتي تحبني اصلا او تقولي انك بتحبني
شيفاك بطريقة مش بشوف بيها حد غيرك
قبل ما تقولي انك بتحبني اي حد كان بيجي مكنتش بفكر اوافق ولالا كنت برفض وكنت شيفاك انت بس وحبيتك انت مفتكرش اي حاجه ممكن تكون سبب ان….اسيبك او أبعد لان ولا هعرف اكمل من غيرك ولا هقدر اشوفك مع واحده تانيه المفروض انها تاخد مكاني ولما بسالك انت مخبي حاجه ولالا عشان انت دلوقتي جوزي الاول كنت بسيبك براحتك دلوقتي حقي اعرف كل حاجه عنك الاول كنت حبيبي دلوقتي حبيبي وجوزي
سليم/…………..هتوعديني انك مش هتعملي حاجه
نسيم/اوعدك بس قولي
سليم/غفران…..مراتي وعندي بنت
نسيم/……
سليم/وبما ان خلاص يعني قولت ف كله مره واحده
انا مش بشتغل في شركة ابوكي
انا…بتاجر في المخدر*ات وده من زمان قبل ما اعرفك اصلا
نسيم/……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة شمس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى